سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خداوند، بـنده ای را دوست بدارد، امانتداری را محبوبش می گرداند. [امام علی علیه السلام]


ارسال شده توسط آیین دانایان 4 در 90/10/29:: 11:0 صبح
چرا جوانان فیلم و عکس مبتذل نگاه نکنند؟

این روزها سایت‌ها و منابع الکترونیکی بسیاری در کنار شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال ترویج فرهنگ بی‌بند و باری غربی و نابسامانی در هویت جوانان این مرز و بوم هستند و هزینه‌های بسیاری را در این راه صرف می‌کنند؛ به همین جهت برخی از آنان مبادرت به پخش تصاویر و فیلم های مبتذل می‌کنند و فضای مجازی به آنان اجازه می‌دهد تا با کمترین کنترل ممکن اقدامات شومشان را انجام دهند.
البته در این میان وزارت فرهنگ و سازمان های مربوطه نیز اقدامات مناسبی را انجام داده‌اند، اما باید توجه داشت که بیشتر مخاطبان این‌گونه برنامه‌های فاسد، جوانان و نوجوانان کشورمان هستند و باید آگاهی‌های لازم و ضروری در این زمینه را در اختیار آنان قرار داد تا به هنگام برخورد با این قبیل برنامه‌ها بتوانند راه صحیح و درست را تشخیص دهند.
در همین رابطه حضرت آیت الله مظاهری در سلسله درس‌های اخلاقی خود درباره این موضوع فرموده‌اند: «سرانجام نگاه حرام و آلوده، بی‌عفتی است. قرآن کریم با ظرافت خاصی، مردان و زنان را به "غضّ بصر" یا "خودداری از نگاه" فرا می‌خواند و در کنار آن به پاکدامنی و حفظ عفت سفارش می‌فرماید:
«به مؤمنان بگو چشم‌هاى خود را از نگاه به نامحرمان فرو گیرند و دامان خود را از بى عفتى حفظ کنند؛ این براى آنان پاکیزه تر است. خداوند به آنچه انجام مى‌دهند، آگاه است و به زنان با ایمان بگو چشم‌هاى خود را از نگاه هوس آلود فرو گیرند و دامان خویش را از بى عفتى حفظ کنند و زینت خود را  جز آن مقدار که از آنان نمایان است، آشکار نکنند.» (سوره مبارکه نور، آیه 31-30)
بنابراین، نگاه شهوت‌انگیز و آلوده، خطرناک است و توبه از آن، مبارزه جدی می‌طلبد. در این مبارزه نیز ممکن است گاهی پیروز شد و گاهی شکست خورد، اما نباید ناامید و دلسرد شد، بلکه باید همت کرد و انصراف از نگاه را ادامه داد تا در نهایت پیروز شد. همچنین کمک گرفتن از نماز اوّل وقت به جماعت و مداومت بر ذکر، در این مبارزه، کارساز است.
نگاه به عکس و فیلم مبتذل نیز گناه است و مفاسد فراوانی دارد. جوانان باید از نگاه به فیلم‌های تحریک آمیز و شهوت انگیز بپرهیزند و در صورت نگاه، توبه کنند. به تجربه اثبات شده است، نگاه به فیلم‌های شهوت‌انگیز، موجب اختلاف شدید خانوادگی می‌شود و در بسیاری از موارد، منجر به طلاق می‌شود.»


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط آیین دانایان 4 در 90/10/8:: 1:0 صبح

ماساژدرمانی، نقشه‌ای برای سوءاستفاده از زن جوان

ماموران پلیس مشهد در جست‌وجوی مرد جوانی هستند که به بهانه ماساژ‌درمانی قدم به خانه‌ای در این شهر گذاشته و قصد آزار و اذیت زن جوانی را داشت.
چند روز پیش زن جوانی وحشتزده با پلیس تماس گرفت و مدعی شد مردی قصد آزار و اذیت او را داشته است. وقتی ماموران راهی خانه این زن شدند، وی به آنها گفت: از مدتی قبل دچار ناراحتی عضلانی شده بودم و یک روز که از خیابانی رد می‌شدم، چشمم به یک آگهی تبلیغاتی افتاد. آگهی مربوط به یک مرکز ماساژ‌درمانی بود و در آن نوشته شده بود متخصصان این مرکز هرگونه درد عضلانی را با ماساژ طبی برطرف می‌کنند.
همان لحظه با شماره تلفنی که در آگهی درج شده بود تماس گرفتم و مرد جوانی گوشی را برداشت. وقتی به او گفتم که نیاز به یک ماساژور خانم دارم، وی سؤالاتی درباره محل زندگی و سنم پرسید و من هم بی‌توجه به بلایی که نزدیک بود سرم بیاید، به وی گفتم که تنها زندگی می‌کنم. او هم نشانی‌ام را گرفت و گفت که چند ساعت بعد خانم ماساژوری را به مقابل خانه‌ام خواهد فرستاد.
زن جوان ادامه داد: چند ساعت بعد وقتی در خانه بودم، زنگ در به صدا درآمد و وقتی گوشی را برداشتم صدای زنی را شنیدم که مدعی بود از مرکز ماساژ‌درمانی آمده است. برای همین در را باز کردم، اما لحظاتی بعد پشت در آپارتمان با مرد جوانی روبه‌رو شدم که قصد وارد شدن به خانه‌ام را داشت.
من که ترسیده بودم از وی دلیل حضورش را پرسیدم اما او قصد داشت به زور وارد خانه‌ام شود و من هم شروع به سر و صدا کردم. سر و صدایم باعث شد مرد جوان با عجله از پله‌ها پایین برود و پا به فرار بگذارد. آنجا بود که فهمیدم وی بعد از اطمینان از اینکه من تنها زندگی می‌کنم، نقشه شومی کشیده و با تقلید صدای زنانه مرا فریب داده و احتمالا نیت شومی داشته است.
بعد از شکایت این زن، ماموران به چهره‌نگاری از مرد جوان پرداختند و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری او آغاز شد. 

 هشدار ها:
متأسفانه اخیرا شاهد رواج مشاغلی هستیم که به‌صورت تلفنی تبلیغ می‌شود و احتمال سوءاستفاده توسط افراد سودجو در این مشاغل زیاد است. 
شهروندان باید هوشیاری و مراقبت بیشتری به‌‌خرج دهند و هنگام مواجهه با اینگونه آگهی‌های تبلیغاتی، حساسیت و تحقیقات بیشتری داشته باشند؛ چرا که یکی از اشتباهات این خانم دادن اطلاعات خصوصی خود به دیگران و باز کردن در خانه به روی فردی ناشناس بود که زنگ در را به‌صدا درآورده بود.


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط آیین دانایان 4 در 90/9/28:: 1:0 صبح

بدبینی و سوء ظن را چگونه رفع کنیم؟

  سؤال:
سوء ظن و بدبینی نسبت به دیگران را چگونه از خود دفع کرده و از بین ببریم؟ و وقتی رفتاری یا حرفی از کسی دیده یا شنیده شد، زود قضاوت نکنیم و منصفانه برخورد کنیم؟
جواب:
خداوند متعال مى­فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثِیرًا مِّنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ»؛1 اى کسانى که ایمان آورده­اید از بسیارى از گمان­ها بپرهیزید چرا که بعضى از گمان­ها گناه است.
و در آیه­ای دیگر دلیل هلاکت را بدبینی و گمان نادرست بیان کرده و می فرماید: «وَظَنَنتُمْ ظَنَّ السَّوْءِ وَکُنتُمْ قَوْمًا بُورًا»؛2 ظن و گمان بد بردید و هلاک شدید.
واضح و روشن است که سوء ظن و بدبینى مفاسد بسیار زیادى دارد. وقتى شخصى به کسى بد بین شد، به غیبت مبتلا شده، و به دیده منفى به او مى­نگرد، و در تعظیم و تکریمش تعلّل و کوتاهی مى­نماید، و خود را برتر و بهتر از او مى انگارد. در حالی که خطاب خداوند متعال به مؤمنین چنین است که مى­فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن جَاءکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَیَّنُوا أَن تُصِیبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِینَ»؛3 اى افراد مؤمن اگر شخص فاسقى خبرى نزد شما بیاورد درباره آن تحقیق کنید (تا حقیقت بر شما آشکار شود)، مبادا از روى نادانى و جهل به گروهى آسیب برسانید، و از آن­چه کرده‏اید پشیمان شوید.
برای همین است که باید از این­گونه القائات شیطانى دوری کرده و آن­ها را تکذیب کرد. توصیه این است که اگر به کسی بدبین شوید هرچه ذهنتان آمد نگوئید که گناه بر شما نوشته نشود. و این تمرین باعث می­شود که بیشتر بفهمید، کمتر بگوئید. بر خلاف برخی که بیشتر می­گویند و کمتر می­فهمند، همین باعث می­شود که با پرگویان گنهکار محشور شوند.


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط آیین دانایان 4 در 90/8/28:: 1:0 صبح
توان زیرسطحی ارتش در گفتگوی تفصیلی فارس با دریادار امیری
کمین زیردریایی‌های ایران برای شکار ناوهای هواپیمابر امریکا در خلیج فارس

خبرگزاری فارس: معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش با اشاره به توانمندی‌ یگان‌های زیرسطحی گفت: وقتی این زیردریایی‌ها در کف می‌نشینند به‌راحتی می‌توانند یک ناو هواپیمابر را که از نزدیکی‌شان می‌گذرد هدف‌گیری کنند و مورد اصابت قرار دهند.

خبرگزاری فارس: کمین زیردریایی‌های ایران برای شکار ناوهای هواپیمابر امریکا در خلیج فارس

اشاره: چند روزی بیشتر از رزمایش بزرگ دریایی ولایت 90 در آب‌های دریای عمان و شمال اقیانوس هند نمی‌گذرد؛ رزمایشی که در آن، نیروی دریایی "راهبردی" ارتش جمهوری اسلامی ایران، برای اولین بار چنین حجم وسیعی از تجهیزات و یگانهای سطحی، زیرسطحی و پروازی خود را در وسعتی به اندازه 2میلیون کیلومتر مربع به کار گرفت.

این سطح از آمادگی سامانه‌های رزمی و پشتیبانی ارتش در عرصه دریاهای آزاد، نکته مهمی بود که شاید یکی از برجسته‌ترین اهداف برگزاری چنین رزمایشی به حساب می‌آمد.

نیروی دریایی بعنوان یک نیروی تجهیزات‌محور، نه تنها در حوزه طراحی و ساخت واحدها، بلکه حتی در زمینه تعمیرات نیز نیازمند توان علمی و تخصصی بالایی است.

امیر دریادار فرهاد امیری معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش در گفتگویی تفصیلی با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، به گوشه‌هایی از توان سطحی و زیرسطحی نیروی دریایی پرداخت.

وی به عنوان کسی که سالهای زیادی از عمر خدمتی خود را در یگان‌های زیردریایی گذرانده و در بسیاری از پروژه‌های زیرسطحی نیز حاضر بوده، در بخش اول این گفتگو به موضوع توانمندی‌ها، تجهیزات و تاکتیکهای نبرد زیرسطحی پرداخت که این بخش از گفتگو تقدیم مخاطبین عزیز می‌شود.

قسمت دوم این مصاحبه با موضوع توانمندی‌های سطحی، در آینده نزدیک منتشر خواهد شد.
 
* بهترین زیردریایی‌های دیزل الکتریک دنیا در اختیار ایران است
 
معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش در ابتدای این گفتگو با اشاره به سابقه بکارگیری یگان‌های زیرسطحی در ارتش، اظهار داشت: تا پیش از خرید زیردریایی‌های کلاس طارق، ما آشنایی چندانی با فرهنگ زیردریایی نداشتیم اما پس از تدبیری که صورت گرفت، اولین زیردریایی‌های کلاس طارق از روسیه خریداری شد که البته زیردریایی‌های مناسبی بودند و همین الان نیز جزو ساکت ترین و بهترین زیردریایی‌های دیزل الکتریک دنیا هستند که به نام "لکه سیاه" معروف شدند.
 
امیری با بیان اینکه امروز بیشترین تمرکز دشمنان خصوصا امریکایی‌ها بر توان زیرسطحی ما معطوف شده، افزود: بعد از ورود این زیردریایی‌ها ما چند کار را شروع کردیم که یکی از این موضوعات، مبحث تعمیرات بود.
 
معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش یکی دیگر از موضوعات مهم در عرصه زیرسطحی را ورود به مباحث طراحی و ساخت زیردریایی عنوان کرد و گفت: از آنجا که ساخت زیردریایی یکی از پیچیده‌ترین تکنولوژی‌های دنیاست، این طبیعی بود که ما در ابتدا کار را با ساخت یگان‌های کوچکتر آغاز کنیم و بهمین خاطر بود که کار ساخت زیردریایی‌های میدجت کلاس غدیر را که از تناژ پایینی برخوردار است، شروع کردیم.
 
امیری با بیان اینکه هر یگان را باید متناسب با توانمندی‌هایش در یکی از حلقه‌های پدافندی بکار بگیریم، زیردریایی‌های غدیر را برای دفاع ساحلی، و مناطقی مثل شرق تنگه هرمز بسیار مناسب دانست و تصریح کرد: زیردریایی‌های بزرگ کلاس طارق نیز اصولا برای حضور در آب‌های عمیق است و محبوس کردن این زیردریایی‌ها در مناطقی مانند خلیج فارس اشتباه است.
 
* "فاتح" و "بعثت" تلفیقی از زیردریایی‌های "غدیر" و "طارق"

وی ادامه داد: با وجود زیردریایی‌های سبک کلاس "غدیر" و زیردریایی‌های سنگین کلاس "طارق"، ما نیازمند یک حلقه واصل میان این دو بودیم که برای این امر دو زیردریایی کلاس متوسط بومی با نام "فاتح" با تناژ 500 و "بعثت" با تناژ 1200 تن تعریف شد و متخصصان ما در نیروی دریایی با توجه به شناختی که از زیردریایی‌های طارق دارند و تبحری که در ساخت زیردریایی‌های غدیر پیدا کردند، تلفیقی از این دو تجربه را در طراحی و ساخت این دو زیردریایی مورد استفاده قرار دادند.
 
* تکمیل زنجیره دفاع زیرسطحی با ورود "فاتح" و "بعثت"
 
معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش افزود: البته تقسیم‌بندی زیردریایی‌ها بر حسب وزن در دنیا متفاوت است و برای مثال در کشور روسیه که دارای زیردریایی‌های غول‌پیکر و 11هزار تنی "تایفون" است، زیردریایی‌های 3هزار تنی کیلوکلاس، زیردریایی‌های کوچک به حساب می‌آید ولی در تقسیم بندی که ما در جمهوری اسلامی برای یگان‌های زیرسطحی داشتیم، یگان‌های کلاس طارق، یگان‌های بزرگ ومناسبی محسوب می‌شوند که فعلا بیشتر از آن را هم در برنامه نداریم. یگان‌های میدجت کلاس غدیر، یگان‌های کوچک و برای یگان‌های متوسط نیز دو نوع زیردریایی کلاس فاتح و بعثت تعریف شدند که با این چهار نوع زیردریایی، حلقه پدافندی و آفندی ما در زیر سطح کامل می‌شود.
 
* اولین زیردریایی بومی "فاتح" سال آینده به آب انداخته می‌شود
 
امیری با بیان اینکه ساخت این زیردریایی‌ها یک دستاورد بسیار بزرگ و یک افتخار ملی برای صنایع دفاعی کشورمان محسوب می‌شود، از به آب اندازی اولین زیردریایی بومی فاتح در سال 91 و عملیاتی شدن آن در اوایل سال 92 خبر داد.
 
* نصب 12 نوع سونار بر روی زیردریایی "فاتح"
 
وی تمامی مراحل طراحی، ساخت و تجهیز این زیردریایی را ثمره تلاش متخصصان بومی کشورمان در نیروی دریایی ارتش و صنایع دریایی دانست و افزود: این زیردریایی نقاط برجسته و ویژگی های بسیار مهمی دارد که یکی از این خصوصیات، نصب 12 نوع سونار بر روی آن است که این سونارها این امکان را به زیردریایی می دهند که بتواند هم به صورت پسیو (غیرفعال) و هم اکتیو (فعال) عمل کنند. می توانند دید در پشت داشته باشد. می تواند عمق، سرعت و صوت را تشخیص دهد و یکی دیگر از توانمندی‌های این زیردریایی، اقدام دقیق و مناسب علیه غواص‌های دشمن است.
 
معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش ماهیت یک زیردریایی را منوط به دو موضوع "سونار" و "اژدر"  دانست و گفت: درغیر این صورت، زیردریایی، تنها یک لاشه است که اگر شناسایی هم شود، یک زیردریایی مرده خواهد بود چراکه نه سرعت بالایی دارد و نه تحرک مناسبی.
 
* اتمام طراحی "بعثت" همزمان با الحاق زیردریایی "فاتح"
 
امیری ادامه داد: البته فعلا تمرکز اصلی ما بر روی زیردریایی فاتح است تا بتوانیم اولین نمونه آن را ساخته و به کارخانجات و بخش تولید واگذار کنیم اما همزمان با آن، فاز طراحی بعثت نیز در حال انجام است که انشاءالله همزمان با به آب‌اندازی اولین نمونه فاتح، امیدواریم طراحی بعثت هم تمام شود و طی یک زمان بندی دقیق، شاهد برآب اندازی این زیردریایی 1200 تنی نیز باشیم.
 
* ادامه تحقیقات برای شلیک موشک‌ از زیرسطح به اهداف سطحی
 
وی در خصوص توان شلیک موشک از سامانه‌های زیردریایی جهت انهدام شناورهای سطحی، به تست یک نمونه موشکی در رزمایش‌های گذشته نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و افزود: پس از نمونه‌ای که انجام شد، بلافاصله شروع کردیم به بومی سازی آن که تحقیقات در این زمینه هنوز هم ادامه دارد و به دنبال این هستیم که تمامی واحدهای زیرسطحی‌مان امکان پرتاب موشک را نیز داشته باشد.
 
معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش این موضوع را یک قابلیت بسیار بالا ارزیابی کرد و اظهار داشت: اژدرها به خاطر مسائل مختلفی که در همه دنیا هم وجود دارد، دارای محدودیت‌هایی هستند و بردشان نیز نسبت به موشک، کمتر است. حالا فرض کنید زیردریایی داشته باشیم که بتواند موشکی مانند "قادر" را که برد مناسبی دارد، شلیک کند. این یک دستاورد بسیار بزرگی است.
 
* تجهیز تمامی زیردریایی‌های ارتش به سامانه موشک‌انداز
 
امیری تاکید کرد: در هر 4 نوع زیردریایی غدیر، طارق، فاتح و بعثت، اقداماتی برای موشک‌انداز کردن آنها شده که بتوان از زیرسطح، اهداف سطحی را در "برد موشکی" مورد اصابت قرار داد.
 
* به دنبال استفاده از "پیل سوختی" در زیردریایی‌های رادارگریز هستیم
 
وی با بیان اینکه علاوه بر اینکه ما باید تمام توان دشمن را رصد کرده و در کنار آن از پیشرفت های صورت گرفته در جهان نیز استفاده کنیم، به برخی از زیردریایی‌های مدرن در دنیا اشاره کرد و گفت: برای مثال زیردریایی دلفین ساخت آلمان که نوع پیشرفته‌ای از زیردریایی‌های دیزل الکتریک محسوب می‌شود، مجهز به سامانه پیل سوختی هستند.
 
معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش افزود: زیردریایی ها دارای انواع مختلفی‌اند که برخی اتمی و برخی هم دیزل الکتریک هستند که زیردریایی‌های کلاس طارق ما از نوع دوم محسوب می‌شوند.
 
امیری ادامه داد: برخی زیردریایی‌های دیگر نیز مجهز به AIP Air Independent Propulsion)) هستند که از سامانه رانش بی‌نیاز به هوا بهره می‌گیرند که یکی از انواع این زیردریایی‌ها، همین زیردریایی‌های دارای پیل سوختی است.
 
وی گفت: وقتی یک واحد زیردریایی مدت زمانی در حدود 8 ساعت یا 10ساعت یا 12 ساعت را زیر آب بماند، طبیعتا از حجم باطری آن کم شده و مجبور است برای شارژ مجدد، بالا بیاید که این بالا آمدن، یک تهدید محسوب می‌شود اما زیردریایی‌های دارای پیل سوختی بواسطه حجم اکسیژنی که در خود ذخیره می‌کنند، می‌توانند مدت زمان زیادی (درحدود 20 تا 30 روز) را زیر آب بمانند.
 
معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش درخصوص عملکرد این زیردریایی‌ها نیز اظهار داشت: وقتی انرژی الکتریکی را به آب بدهیم تبدیل به اکسیژن و ئیدروژن می‌شود. در این زیردریایی‌ها، عکس این عمل اتفاق می‌افتد. یعنی وقتی ئیدروژن و اکسیژن را با هم تلفیق می‌کنیم آب و انرژی الکتریکی بدست می‌اید که انرژی الکتریکی صرف رانش زیردریایی و نیز شارژ باطری‌ها خواهد شد.
 
امیری با بیان اینکه برنامه هایی برای بکارگیری این علوم در زیردریایی‌های بومی خودمان مانند فاتح و بعثت نیز در دست است، افزود: ما به دنبال ساخت زیردریایی‌های با پیل سوختی، قابلیت شلیک موشک و  با نویز کم هستیم که قابل کشف نباشند.
 
* زیردریایی‌های ساکت ایران در کمین ناوهای هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس
 
وی با تاکید بر اینکه البته توان زیردریایی تنها به تسلیحات و تجهیزات آن نیست، به موضوع تاکتیک‌های نبرد زیرسطحی به عنوان یک مبحث مهم اشاره کرد و گفت: برای مثال اگر یک زیردریایی معمولی در همین خلیج فارس بتواند به کف بنشیند، بدترین تهدید برای دشمن خواهد بود و یکی از ترس‌های آمریکایی‌ها هم همین است چراکه زیردریایی‌های ما به پوشش‌هایی مجهز هستند که هم صوت را از خود بیرون نمی‌دهند و هم صوتی که از طرف سونار بیاید را برنمی‌گردانند.
 
معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش خاطرنشان کرد: وقتی این زیردریایی در کف می‌نشیند براحتی می‌تواند یک ناو هواپیمابر که از نزدیکی‌اش می گذرد را هدف گیری و مورد اصابت قرار بدهد.
 
* زیردریایی‌های ایران قابل کشف از سوی شناورهای سطحی و زیرسطحی دشمن نیستند
 
امیری نوع انتشار امواج صوتی درون آب را یکی ازموهبت‌های خدادادی در عرصه دریا عنوان کرد و گفت: وقتی امواج الکترومغناطیس از یک رادار منتشر می‌شود، به صورت مستقیم حرکت کرده، به هدف می خورد و بر می گردد اما این موضوع در زیر آب به گونه ای دیگر است که با شناخت آب و پارامترهایی نظیر عمق، میزان شوری، فشار و.. می‌توان به آن رسید.
 
وی ادامه داد: زیردریایی های ما به این توان رسیده اند که می‌توانند به گونه ای در عمق دریا قرار بگیرند که کشتی‌ها و زیردریایی های دشمن را ببینند بدون اینکه از طرف آنها دیده شوند.
 
معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش با اشاره به موضوع "زمین مجازی" که به علت علت شوری آب در لایه‌های مختلف دریا صورت می گیرد، اظهار داشت: بهترین و خاص‌ترین این شرایط، در خلیج فارس و تنگه هرمز است و اگر ما اینها را خوب بشناسیم، پیشرفته‌ترین زیردریایی‌ها هم از پس ما برنمی‌آیند.
 
* دو تحلیل از علت انفجار زیردریایی کورسک روسیه
 
امیری در بخش دیگری از گفتگوی خود با فارس به موضوع نوآوری در سیستم اژدرها اشاره کرد و با ذکر یک نمونه خارجی افزود: 6-5 سال قبل در دریای بارنس در نزدیکی نروژ زیردریایی کورسک  روسیه دچار مشکل شد که دو تفسیر برای آن متصور است.
 
وی ادامه داد: اولین تفسیر مربوط به وجود ئیدروژن بود که یکی از تهدیدات زیردریایی‌ها به حساب می‌آید. در واقع در زیردریایی‌های دیزل الکتریک که دارای باطری‌های سرب‌اسیدی هستند، این باطری‌ها در حالت عادی وقتی شارژ و دی شارژ می‌شوند، شروع می‌کنند به متصاعد کردن ئیدروژن که این ئیدروژن باید در اجاق‌های ئیدروژن‌سوز سوزانده و دفع شود. اگر در اینجا مشکلی پیش بیاید و حجم ئیدروژن در فضای بسته از 3 درصد بیشتر شود، کوچکترین جرقه کافی است تا انفجار ایجاد کند.
 
معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش خاطرنشان کرد: همین اتفاق برای زیردریایی کیلوکلاس هندی رخ داد که هندی‌ها آن را سوار کشتی کرده و برای تعمیر به روسیه بردند.
 
امیری افزود: مشکل احتمالی دیگر مربوط به وجود اکسیژن در اژدرها بود چراکه یک سری از اژدرها، اکسیژن مایع صد در صد را به عنوان سوخت درون خود ذخیره می‌کنند. این اکسیژن در دپوهای موشک و اژدر کاملا کنترل می‌شود تا به هیچ وجه نشت نداشته باشد اما وقتی وارد زیردریایی می‌شود به علت جابجایی یا ضربه خوردن ممکن است نشت کند.
 
وی تصریح کرد: نشت ئیدروژن خالص کافی است در کنار روغن یا مواد چربی قرار بگیرد تا تولید انفجار ‌کند.
 
معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش افزود: از آنجایی که خود روس ها اطلاعاتی در این زمینه بروز ندادند، این دو نقل برای انفجار در زیردریایی کورسک متصور است اما در هر صورت این مشکل باعث غرق زیردریایی و کشته شدن کلیه نفرات آن شد.
 
* حذف اکسیژن از سیستم ‌اژدرها و جایگزینی یک سوخت بی‌خطر
 
امیری خاطرنشان کرد: ما هم در واحدهای خود متوجه این خطر هستیم چراکه یک سری از اژدرهای ما نیز اکسیژنی است و با برنامه‌هایی داریم که با جایگزینی یک سوخت کاملا بی‌خطر از پایه نفت، این نقیصه را جبران کنیم.
 
وی گفت: البته اژدرهای اکسیژنی، اژدرهای خوبی هستند که باید ایمنی را در آن رعایت کرد اما در تلاشیم که آن اژدرها را هم از اکسیژنی به اژدرهای سوخت مطمئن تبدیل کنیم.

پایان بخش اول...


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط آیین دانایان 4 در 90/8/10:: 4:0 صبح

بسم رب الزهرا

 

طعنه بر قلم مزنید امشب جای رقصیدن گوشه ای افتاده است...
گویی که دلش تنگ شده در دام حسرت افتاده است
ای مادرم! سالگرد ازدواجتان مبارک باد...
مرا ببخش که دلتنگی بر حصیر دلم افتاده است...

 

جسمم امانم نداده و نگاه دلگیرم به گلزار روانه شد
جان زینبت مرا ببخش که اشک بر قبور شهدا  افتاده است...
خجالت کشیده ام که مرا لایق بودن کنار انها نیست...
سلام و خداحافظی ام روی واژه های کتاب افتاده است...

 

قلم، دلم، روحم وجانم به دامان ضجه هایم افتاده است
به آرزوی دیدن روزی نشسته ام که خونم زیر پای شما افتاده است...

 

 مرا برای تمام واژه های بی قافیه ام ببخش
تمام سه نقطه های دلم به یاد بقیع افتاده است

 


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط آیین دانایان 4 در 90/7/28:: 1:0 صبح

 

 

 


 

 

"

 

تهران - رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ایجاد سامانه باز پیوند خانواده ها به منظور بازگرداندن افراد مفقود، گمنام، مجهول الهویه و بی سرپرست به خانواده ها در حوادث طبیعی و غیرمترقبه، ضروری است.1390/10/28 - 17:15

 

محمود مظفر " روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: در صورت ایجاد سامانه یادشده و دسترسی سازمان های امدادرسان به اطلاعات فردی و خانوادگی مجروحان و مصدومین حوادث، آنان می توانند به سرعت به کانون خانواده خود بازگردند این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: کارشناسان و متخصصان امداد و نجات این سازمان با تاسی از تجربیات به دست آمده از حوادث طبیعی و غیرمترقبه داخلی و خارجی در حال مطالعه، برنامه ریزی و تقویت زیر ساخت های ایجاد سامانه بازپیوند خانواده ها در حوادث یاد شده هستندطبق هشدار کمیته اضطراری فجایع طبیعی (DEC)، هم اکنون بیشترین نگرانی های سازمان های امدادرسان جهان در مورد وقوع زلزله در شهرهای بزرگ جهان از جمله تهران، استانبول در ترکیه و کاتماندو در نپال است که برنامه ریزی برای ایجاد سامانه باز پیوند خانواده ها در حوادث یاد شده ضروری به نظر می رسد

.

 

?

 

 


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط آیین دانایان 4 در 90/6/11:: 5:0 عصر

به نام خدایی که دوستش داریم و دوستمان دارد

 

امروز که در دانشگاه قدم می زدم به انسان ها ، دنیا ، زمین و کلا همه چی فکر می کردم.

 

راستش من بیشتر وقت ها در دانشگاه تنهام و بیشتر وقت هام از تنهایی که دارم لذت می برم چون آن قدر مناظر زیبا گاهی هست که دوست دارم هم نشین آن ها باشم...برگ زرد درختان ، گل هایی که فقط یه گلبرگ دیگر بر روی آن مانده ، نیمکت هایی سرد و ساده و هزارتا چیز دیگه که منو به خودش جلب می کنه...

 

امروز به خورشید نگاه می کردم و رابطه خورشید را با انسان ها می سنجیدم.

 

خورشید خیلی زیباست مثل انسانی که خدا خلق کرده

 

خورشید وسعت زیادی دارد مثل انسانی که خدا خلق کرده

 

خورشید می درخشد و به زمین عشق می ورزد مثل انسانی که خدا عاشق خلقش کرده

 

و ....

 

اما گاهی وقت ها

 

آدم ها مثل خورشید تابستونن و یا گاهی مثل خورشید زمستون

 

وقتی اطرافم را می نگرم کسانی هستند که سردند

 

روحیه عشق ورزی را ، محبت را درون خود گم کرده اند

 

ولی خیلی از آدم ها هم دوست داری همیشه باهاشون باشی و حرف بزنی چون مثل خورشید تابستونن...گرم و عاشق

 

با خودم می گفتم که خورشید در فصل تابستون و زمستون یکی هستند و هیچ فرقی نکرده پس چیه که آفتاب زمستون این قدر سرده که تا مغز استخوانت می لرزه از سرماش!

 

نگاهی کردم به آسمون

 

به آن ابرهای تیره که یکم روی خورشید رو گرفتن

 

دیدم بله جواب همینه

 

همه آدم ها خورشیدن...پاک و عاشق...گرم و سوزان...زیبا و درخشان

 

ولی خیلی وقت ها این ابرهای تیره را اجازه می دهند که بیان روی خورشید دلشونو بگیره و به خاطر همین گاهی عبوسند و عصبانی و ناراحت!

 

ی

 

پس بیاین اجازه ندهیم محیط تاثیر خودشو روی خورشید دلمون بگذاره

 

شاید در این نزدیکی کسی باشه که با گرمای وجود تو داره گرم می شه و زندگی می کنه

 

زندگی رو نه از خودت بگیر نه از اونی که عاشقته!

 

خستگی رو درون خودت خرد کن ، بشکن و لبخند را نثارش کن!

 

خورشید زندگیت بگذار همیشه گرم باشه تا زندگیت همیشه بهار و تابستون باشه... درخت زندگیت میوه های خوشمزه بده و تو زیر سایه اش لذت ببری

 

اگر سرد باشی زندگیت زمستون میشه و درختای زندگیت دیگه برگی نداره که سایه سار تو و خانواده ات باشه و درختشم زود خشک میشه.

 

حرف دل بهت می گه

 

محبت و عشق و مهربانی همان گرمای خورشیدند

 

خستگی و نفرت و دوری از همه همان سردی خورشید است.

 

موفق و عاشق باشید.


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط آیین دانایان 4 در 90/5/21:: 11:0 صبح

انّ معَ العُسر یسری را یا می شنوی، یا می شنوی!

 

یک بار می پنداری که یکی دارد می گوید بعد از هر سختی ای آسان شدنی است،? پس سختی ها خسته ات نکند که تمام می شود و پَسش روی خوش زندگی را می بینی.

 

یک بار هم می پنداری که یکی دارد می گوید، که در سختی افتادی؟ میدانی قانونش چیست؟ قانون در سختی افتادن این است که گوش هایت شنوایی شان باز می شود،

 

دیگر می شنوی که:

 

رغبت و میلت را به سمت ربّ َت جهت دار کن. تا سختی برایت آسان شود.

 

دیگر می شنوی که:

 

این عملیاتی که در حال انجامش بودی، به اتمام رسیدی، از آن فارغ شو، آسودگی کن تا سختی برایت آسان شود.

 

دیگر می شنوی که:

 

بشنو تکلیفت را،? که دارم برایت مشقش می کنم تا خوب بنویسی اش در عالم. تا سختی کتاب و قلم برایت آسان شود.

 

خیلی چیزها می شنوی با عُسر.

 

عُسر،?حق های زیادی به گردن ما دارد.

 

ما به عُسر مدیونیم.

 

خدایا جان!

 

میدانی که؛

 

اگر عُسرهای ما را به ما نفهمانی، ما فهم درمان محقق نمی شود. و ما عُسرهایمان برایمان عُسر می ماند و در عُسرهایمان غوطه ور می شویم.

 

بدون هیچ یُسر و در آغوشت افتادنی.


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط آیین دانایان 4 در 90/5/9:: 3:0 عصر

یا هو..

 

حرف دل یه مدته آروم نیست

 

چند وقته کلی حرف درون دلش مونده که نمی تونه همه را فریاد زند ولی گاه وبی گاه لا به لای کلمات بی سر و ته خود را تخلیه حرف می کند.

 

عادت بدی دارد این کودک زیبا،حرف دل جانم!

 

وقتی پر از فکر و دغدغه است ، وقتی بلاتکلیفی هجوم می آورد به سمتش عادتش هست که پر حرفی کند...

 

اصلا یادم رفت چه می خواستم بنویسم

 

از حرف دل یه عده انسان می خواهم بنویسم که تمسخر را دوست ندارند

 

عذابشان می دهد نگاه مردم و لبخندهایی که بیشتر طعم آزار می دهد

 

حرف دل یه وبلاگه ولی دوست داره حرف دل همه مردمو درون خودش جای بده

 

وقتی از کنار خیابان می گذری و کودکی را می بینی که روبه رویش ترازویی گذاشته و منتظر یک عابر است دلم آتش می گیرد و از آن بیشتر که انسانی را می بینم(انسانی که خدا نامش نهاد اشرف مخلوقات)به حالت تمسخر از این کودک می پرسد: به اندازه وزنم پول می خواهی؟...و می خندد و عبور می کند...

 

حرف دل

 

کودک درون خود می شکند...حرف دلش را سرکوب می کند و سکوت می کند...کودکی که هیچ مقصر نیست که مادرش ،پدرش وضع مالی خوبی ندارند و او به اجبار این گونه بیگاری را تحمل می کند!

 

و یا

 

وقتی می بینی پیرزنی با آن کهنسالی که دارد هنوز بار زندگی را خودش به دوش می کشد و با تحمل قوزی که نشان از تحمل رنج های دنیاست، پاکت های میوه را با چه زحمتی با خود تا خانه حمل می کند و کسی نیست که یاریش کند ، دلم آتش می گیرد و یاد دورانی می افتم که دیر یا زود سراغم را می گیرد و از این بدتر عذاب می کشم از دست های دخترانی که این پیرزن را نشانه گرفته اند و صدای قاه قاهشان که دل آسمان را می لرزاند و غافل از روزی که دیر یا زود می رسد...

 

حرف دل

 

پیرزن را وقتی می نگری گوشه چشمش نم اشکی می بینی...حرف دلش را می خورد و ملایم از کنارشان می گذرد...پیرزنی که یک روز جوان بوده مثل خوده ما...چقدر ناگفته ها دارد در این دلی که با خودش در این سالیان پر از تجربه اش کرده!

 

و یا هزاران نفر دیگر که دلشان پر است از نگاه مردم ، لبخند مردم ...

 

از کسی پرسیدم : لبخندت چه شده؟...گفت : در لا به لای خنده های مردم گمش کردم.

 

افسوس...چقدر تنفر دارم از تمسخر...خدا کند هیچ گاه دل هیچ کس را خواسته و نخواسته نشکنم...هیچ گاه...

 

بیا به یاد داشته باش:

 

به سرآستین پاره ی کارگری که دیوارت را می چیند و به تو می گوید ارباب.
نخندی!

به پسرکی که آدامس می فروشد و تو هرگز نمی خری.
نخندی!

به پیرمردی که در پیاده رو به زحمت راه می رود و شاید چندثانیه ی کوتاه معطلت کند.
نخندی!

 

نخند، نخند که دنیا ارزشش را ندارد که تو به خردترین رفتارهای نابجای آدمها بخندی!

که هرگز نمیدانی چه دنیای بزرگ و پر دردسری دارند!

آدمهایی که هر کدام برای خود وخانواده ای همه چیز و همه کسند!

آدمهایی که به خاطر روزیشان تقلا می کنند،

بار می برند،

بی خوابی می کشند،

کهنه می پوشند

 

.

 

.

 

.

 

بیا عهد کنیم که به دیگران نخندیم ولی برای دلشاد کردن همدیگر نه عذاب دادن یک انسان با همدیگر بخندیم.


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط آیین دانایان 4 در 90/4/14:: 3:0 عصر

 

 

 

به کلینیک خدا رفتم تا چکاپ همیشگی ام را انجام دهم
فهمیدم که بیمارم ...
خدا فشار خونم را گرفت،
معلوم شد که لطافتم پایین آمده!

زمانی که دمای بدنم را سنجید،
دماسنج 40 درجه اضطراب نشان داد.
آزمایش ضربان قلب نشان داد که به چندین گذرگاه عشق نیاز دارم

تنهایی سرخرگهایم را مسدود کرده بود ...
و آنها دیگر نمی توانستند به قلب خالی ام خون برسانند.
به بخش ارتوپدی رفتم،
چون دیگر نمی توانستم با دوستانم باشم و آنها را در آغوش بگیرم.
بر اثر حسادت زمین خورده بودم و چندین شکستگی پیدا کرده بودم ...

فهمیدم که مشکل نزدیک بینی هم دارم،
چون نمی توانستم دیدم را از اشتباهات اطرافیانم فراتر ببرم.
زمانی که از مشکل شنوایی ام شکایت کردم،
معلوم شد که مدتی است صدای خدا را آنگاه که در طول روز با من سخن میگوید نمی شنوم...!

خدای مهربان برای همه این مشکلات به من مشاوره رایگان داد،
و من به شکرانه اش تصمیم گرفتم
از این پس تنها از داروهایی که در کلمات راستینش برایم تجویز کرده است استفاده کنم :
هر روز صبح یک لیوان قدردانی بنوشم.
قبل از رفتن به محل کار یک قاشق آرامش بخورم.
هر ساعت یک کپسول صبر، یک فنجان برادری و یک لیوان فروتنی بنوشم.
زمانی که به خانه برمیگردم به مقدار کافی عشق بنوشم.
و زمانی که به بستر می روم دو عدد قرص وجدان آسوده مصرف کنم.

امیدوارم خدا نعمتهایش را بر شما سرازیر کند :
رنگین کمانی به ازای هر طوفان،
لبخندی به ازای هر اشک،
دوستی فداکار به ازای هر مشکل،
نغمه ای شیرین به ازای هر آه،
و اجابتی نزدیک برای هر دعا.

جمله نهایی :
عیب کار اینجاست که من "آنچه هستم" را با " آنچه باید باشم " اشتباه می کنم،
خیال میکنم آنچه باید باشم هستم،
در حالیکه آنچه هستم نباید باشم ...

 

شعری از : احمد شاملو

 

 


 

 

 

 

زندگی رویای دور نیست...زندگی فعلی تو آن چه بوده که خودت می خواستی ، همان بوده که خودت تصمیم به ساختنش گرفتی

 

نقش هایی که در زندگی داریم را بیایید گم نکنیم که شاید روزی برایمان نقشی را تعیین کنند.پذیرای شرایط فعلی خودمون باشیم آخه همین شرایط فعلی دعای استجاب شده دیروز خودمان هست.دنیا زیبا نیست ولی با یاد خدا زیبایش کنید همان گونه که امام علی (ع)‌یک جا از دنیا شکایت کرده و جای دیگر ستایش...عبرت باید بگیریم

 

موفق و موید باشید و ما را از دعای خیرتون محروم نسازید که خیلی محتاجیم

 

دعای دوست بر حق دوست اجابت می شود زیرا دوست خالصانه برای دوست دعا می کند

 

یا حق


کلمات کلیدی :

<      1   2   3      >